Video-radovi učesnika projekta Kustosiranje na festivalu Mikser 2012.
(ili sa desne strane ovog bloga, pri vrhu)
Učesnici su imali
mogućnost da se u video formi od 90 sekundi izraze, prema vlastitom sudu i
tehničkim mogućnostima, o dve ključne tačke:
- o poziciji
kustosa danas u Srbiji, ili, šire, o prilikama u srpskoj kulturi
- o prostoru
Savamale - likovno, urbanistički, istorijski, u smislu (bez)perspektivnosti
isl.
Svi video radovi
su povezani, u jedan integralan, u trajanju od 16 minuta i 20 sekundi.
Nakon premijerne
projekcije, učesnici su imali malu radionicu - slučajnim odabirom su uzajamno
izrazili kritički stav o radu drugog učesnika u kratkom tekstu od 5 rečenica,
koji je nastao, neposredno po prvoj projekciji. Na raspolaganju su imali 15
minuta.
Zajednički,
upotrebom medija “rezervisanog” za umetnike, ovi radovi predstavljaju
svojevrsni statement mladih i budućih kustosa, danas.
Video, 2012.
16.20min
Više o programu
Kustosiranja na festivalu Mikser 2012. na: http://kustosiranje.blogspot.com/2012/05/kustosiranje-na-festivalu-mikser-2012_25.html,
http://kustosiranje.blogspot.com/2012/05/danas-na-mikseru-dve-prezentacije-od.html
...
1. Ana
Stevanović i Marija Ratković
"2"
Režija i produkcija: Ana Stevanović i Marija Ratković
Montaža: Marija
Ratković
Snimanje: Ana
Stevanović
Video rad gospođica
Ane i Marije koji je sniman iz tramvaja, što direktno dopunjuje i
(ne/)opravdava sliku društva u kome ove buduće istoričarke umetnosti žive,
podseća i priziva aktuelnu sliku stanja Beograda – konkretno dela Beograda koji
je vezan za prostor Savamale.
Propadanje.
Sivilo.
Usamljenost, ali
i Bunt.
Veliki, gotovo
nepremostivi jaz između Ovoga Ovde i sada i Onoga Tamo i sada.
Slađana
Dragičević, istoričarka umetnosti
...
2. Andrej Bereta
"Roll another one"
Režija i produkcija: Andrej Bereta
Montaža i snimanje: Andrej Bereta
Protagonisti: Andrej Bereta i Srđan Tunić
Muzika: The Fraternity Of Man - Don't Bogart Me (1968.)
Kultura
zaključana u sistemu. Kod koga se nalazi ključ? Da li vrata otvaraju određena
lobiranja projekata iz oblasti kulture i umetnosti? Finansiranje
kulturno/umetničkih projekata, problem nerešiv bez upliva nepoznatih/poznatih
mecena. Izgleda da se ključ nalazi u rukama ljudi kojima nije potrebna Priča
kako bi shvatili značaj kulture i umetnosti u društvu.
Tijana Trkulja,
umetnička producentkinja
...
3. Dušan Savić
"Noli me
tangere"
Režija: Dušan
Savić
Produkcija: Srđan
Tunić
Montaža i
snimanje: Dušan Savić
Protagonista: Dušan Savić
Biti radoznao, sve pipkati… Probati, osetiti… I, saznati.
Kako, drugačije, osvojiti saznanje o nečemu – o prostoru oko sebe, o samom
sebi? Rukom, samostalno, istraživački, kao kustos u akciji; osnov za pravi
toolbox.
Andrej Bereta,
kustos, istoričar umetnosti
…
4. Slađana
Dragičević
"Put ka SavaMaloj"
Režija i produkcija: Slađana Dragičević
Montaža: Dušan Savić
Snimanje: Slađana
Dragičević
Rad nastao u toku
pripreme za Mikser festival.
Putujući od
Sombora do Beograda autorka nenamerno uzima trenutno dostupni medij da bi svoje
stanje izrazila putem kasnije nastalog video-rada.
U nevremenu
sagledava se nelagodnost, a u užurbanom kretanju vozila nemir.
Ne prolazi putem, put prolazi pored nje.
Skrivena od kiše, autorka pronalazi skrovište sa kog
izražava otklon prema aktuelnim, nesređenim, crno-belim dešavanjima.
Jelena Micić,
filološkinja, studentkinja estetike
…
5. Tijana
Trkulja
"Critical issues of urban practice"
Režija i produkcija: Tijana Trkulja
Montaža i snimanje: Nenad Billy Urošević
Protagonistkinja: Tijana Trkulja
Muzika: Nenad Billy Urošević – Way (2012.)
Maska skriva, ali
iza nje može biti bilo ko.
Ludačka košulja
upućuje na izopštenost iz društva, javnosti i polja „normalnog“.
Autorki su vezane
ruke, onemogućujući je da sprovede željene umetničke intervencije ispod
Brankovog mosta.
Njena pozicija kao
„radnice u kulturi“ je stoga nedvosmislena.
Ostaje pitanje
koliko su kritičke reartikulacije današnjeg društva kroz umetnost poželjne ili
dozvoljene.
Srđan Tunić,
kustos, istoričar umetnosti
...
6. Viktorija Kamilić
"Zagrljaj za
Savamalu"
Režija i produkcija:
Viktorija Kamilić
Montaža:
Viktorija Kamilić, Rastko Popović i Dušan Savić
Snimatelji:
Rastko Popović, Ana Stevanović i Marija Ratković
Protagonistkinje:
Viktorija Kamilić, Ana Stevanović, Marija Ratković
Muzika: Nine Inch Nails - 6 Ghosts I (2008.)
Autorka se u svom
radu pozabavila isticanjem i veličanjem lepote davno zapuštenog prostora
Savamale. Na jedan intiman i gotovo intuitivan način gledaocima ukazuje na, ne
toliko skrivene, koliko zaboravljene bisere srpske arhitekture koje krase jedan
od najlepših delova grada. Zagrljaji ovde ne predstavljaju puko tešenje jednoj
usamljenoj Savamali, već simbolizuju jedno istinsko obećanje autorke da će uz
pomoć svih sugrađana, i onih koji se osećaju tako, Savamala ponovo zablistati.
Dušan Savić, student istorije umetnosti
...
7. Srđan Tunić
"La vie en
rose"
Režija i
produkcija: Srđan Tunić
Montaža: Dušan
Savić
Snimanje: Jelena
Micić
Protagonisti:
Julijana Stanojević, Senka Latinović, Srđan Tunić
Muzika: Clara
Rockmore – La vie en rose (2006.)
Prošlost u Savamali
ili Savamala u prošlosti.
Srđanov rad
možemo posmatrati kao razmišljanje o gradu koji se menja, a opet ostaje isti. O
prostorima grada koji danas i dalje postoje, ali gube svoju prvobitnu funkciju.
Da li se menja
grad ili samo ljudi?
Viktorija Kamilić,
istoričarka umetnosti
…
8. Jelena Micić
Bez naziva
Režija i
produkcija: Jelena Micić
Montaža i
snimanje: Jelena Micić
U video-radu
Jelene Micić, usred gradske džungle, neočekivano vidimo prazan bilbord. Ono što
nas sledeće zanima jeste šta on izaziva. Prolaznici, naviknuti da budu izloženi
hiljadama reklama svakog dana i da reaguju na njihov sadržaj, na prazan, beli
prostor se ne obaziru.
Ana Stevanović I
Marija Ratković, studentkinje istorije umetnosti
…
9. Neda Radoičić
"Dah Savamale"
Režija i produkcija: Neda Radoičić i Slađana Dragičević
Montaža: Tijana Trkulja i Nenad Billy Urošević
Snimanje: Neda Radoičić
Učesnici: Neda Radoičić, Slađana Dragičević, slučajni
prolaznici
Nenameran odabir učesnika rada Dah Savamale autorke Nede
Radoičić govori o ne/znanjima naših sugrađana (bližih i daljih) o terminima:
kustos, Mikser, prostor Savamale, šta je to što im na tom prostoru ne/smeta.
Većina sugrađana se složila oko jedne stvari, a to je manje buke i više
čistoće.
Previše?
Da li smo se svi pronašli
u liku malog dečaka koji još uvek ima privilegiju da samo odmahne glavom kada
mu se nešto ne sviđa? Da li smo detinje nemoćni i sposobni jedino da dočekamo
prestrašni trenutak kada će se ceo prostor Savamale pretvoriti u još jedan
Šoping Mol u kome će Mikser imati ulogu Di Džeja koji će praviti „neviđeno
dobro zezanje“? A, kustos će cepati karte na ulazu.
Slađana
Dragičević, istoričarka umetnosti
Нема коментара:
Постави коментар