субота, 15. септембар 2012.

Kustosiranje na festivalu Mikser 2012. Video-radovi učesnika


Video-radovi učesnika projekta Kustosiranje na festivalu Mikser 2012
(ili sa desne strane ovog bloga, pri vrhu)


Učesnici su imali mogućnost da se u video formi od 90 sekundi izraze, prema vlastitom sudu i tehničkim mogućnostima, o dve ključne tačke:
- o poziciji kustosa danas u Srbiji, ili, šire, o prilikama u srpskoj kulturi
- o prostoru Savamale - likovno, urbanistički, istorijski, u smislu (bez)perspektivnosti isl.

Svi video radovi su povezani, u jedan integralan, u trajanju od 16 minuta i 20 sekundi.
Nakon premijerne projekcije, učesnici su imali malu radionicu - slučajnim odabirom su uzajamno izrazili kritički stav o radu drugog učesnika u kratkom tekstu od 5 rečenica, koji je nastao, neposredno po prvoj projekciji. Na raspolaganju su imali 15 minuta.

Zajednički, upotrebom medija “rezervisanog” za umetnike, ovi radovi predstavljaju svojevrsni statement mladih i budućih kustosa, danas.

Video, 2012. 16.20min

Više o programu Kustosiranja na festivalu Mikser 2012. na: http://kustosiranje.blogspot.com/2012/05/kustosiranje-na-festivalu-mikser-2012_25.html, http://kustosiranje.blogspot.com/2012/05/danas-na-mikseru-dve-prezentacije-od.html

...
1.            Ana Stevanović i Marija Ratković

"2"
Režija i produkcija: Ana Stevanović i Marija Ratković
Montaža: Marija Ratković
Snimanje: Ana Stevanović

Video rad gospođica Ane i Marije koji je sniman iz tramvaja, što direktno dopunjuje i (ne/)opravdava sliku društva u kome ove buduće istoričarke umetnosti žive, podseća i priziva aktuelnu sliku stanja Beograda – konkretno dela Beograda koji je vezan za prostor Savamale.
Propadanje.
Sivilo.
Usamljenost, ali i Bunt.
Veliki, gotovo nepremostivi jaz između Ovoga Ovde i sada i Onoga Tamo i sada.

Slađana Dragičević, istoričarka umetnosti

...
2.            Andrej Bereta

"Roll another one"
Režija i produkcija: Andrej Bereta
Montaža i snimanje: Andrej Bereta
Protagonisti: Andrej Bereta i Srđan Tunić
Muzika: The Fraternity Of Man - Don't Bogart Me (1968.)

Kultura zaključana u sistemu. Kod koga se nalazi ključ? Da li vrata otvaraju određena lobiranja projekata iz oblasti kulture i umetnosti? Finansiranje kulturno/umetničkih projekata, problem nerešiv bez upliva nepoznatih/poznatih mecena. Izgleda da se ključ nalazi u rukama ljudi kojima nije potrebna Priča kako bi shvatili značaj kulture i umetnosti u društvu.

Tijana Trkulja, umetnička producentkinja

...
3.            Dušan Savić

"Noli me tangere"
Režija: Dušan Savić
Produkcija: Srđan Tunić
Montaža i snimanje: Dušan Savić
Protagonista: Dušan Savić

Biti radoznao, sve pipkati… Probati, osetiti… I, saznati. Kako, drugačije, osvojiti saznanje o nečemu – o prostoru oko sebe, o samom sebi? Rukom, samostalno, istraživački, kao kustos u akciji; osnov za pravi toolbox.

Andrej Bereta, kustos, istoričar umetnosti

4.            Slađana Dragičević
"Put ka SavaMaloj"
Režija i produkcija: Slađana Dragičević
Montaža: Dušan Savić
Snimanje: Slađana Dragičević

Rad nastao u toku pripreme za Mikser festival.
Putujući od Sombora do Beograda autorka nenamerno uzima trenutno dostupni medij da bi svoje stanje izrazila putem kasnije nastalog video-rada.
U nevremenu sagledava se nelagodnost, a u užurbanom kretanju vozila nemir.
Ne prolazi putem, put prolazi pored nje.
Skrivena od kiše, autorka pronalazi skrovište sa kog izražava otklon prema aktuelnim, nesređenim, crno-belim dešavanjima.

Jelena Micić, filološkinja, studentkinja estetike

5.            Tijana Trkulja

"Critical issues of urban practice"
Režija i produkcija: Tijana Trkulja
Montaža i snimanje: Nenad Billy Urošević
Protagonistkinja: Tijana Trkulja
Muzika: Nenad Billy Urošević – Way (2012.)

Maska skriva, ali iza nje može biti bilo ko.
Ludačka košulja upućuje na izopštenost iz društva, javnosti i polja „normalnog“.
Autorki su vezane ruke, onemogućujući je da sprovede željene umetničke intervencije ispod Brankovog mosta.
Njena pozicija kao „radnice u kulturi“ je stoga nedvosmislena.
Ostaje pitanje koliko su kritičke reartikulacije današnjeg društva kroz umetnost poželjne ili dozvoljene.

Srđan Tunić, kustos, istoričar umetnosti

...
6.            Viktorija Kamilić

"Zagrljaj za Savamalu"
Režija i produkcija: Viktorija Kamilić
Montaža: Viktorija Kamilić, Rastko Popović i Dušan Savić
Snimatelji: Rastko Popović, Ana Stevanović i Marija Ratković
Protagonistkinje: Viktorija Kamilić, Ana Stevanović, Marija Ratković
Muzika: Nine Inch Nails - 6 Ghosts I (2008.)

Autorka se u svom radu pozabavila isticanjem i veličanjem lepote davno zapuštenog prostora Savamale. Na jedan intiman i gotovo intuitivan način gledaocima ukazuje na, ne toliko skrivene, koliko zaboravljene bisere srpske arhitekture koje krase jedan od najlepših delova grada. Zagrljaji ovde ne predstavljaju puko tešenje jednoj usamljenoj Savamali, već simbolizuju jedno istinsko obećanje autorke da će uz pomoć svih sugrađana, i onih koji se osećaju tako, Savamala ponovo zablistati.

Dušan Savić, student istorije umetnosti

...
7.            Srđan Tunić

"La vie en rose"
Režija i produkcija: Srđan Tunić
Montaža: Dušan Savić
Snimanje: Jelena Micić
Protagonisti: Julijana Stanojević, Senka Latinović, Srđan Tunić
Muzika: Clara Rockmore – La vie en rose (2006.)

Prošlost u Savamali ili Savamala u prošlosti.
Srđanov rad možemo posmatrati kao razmišljanje o gradu koji se menja, a opet ostaje isti. O prostorima grada koji danas i dalje postoje, ali gube svoju prvobitnu funkciju.
Da li se menja grad ili samo ljudi?

Viktorija Kamilić, istoričarka umetnosti

8.            Jelena Micić

Bez naziva
Režija i produkcija: Jelena Micić
Montaža i snimanje: Jelena Micić

U video-radu Jelene Micić, usred gradske džungle, neočekivano vidimo prazan bilbord. Ono što nas sledeće zanima jeste šta on izaziva. Prolaznici, naviknuti da budu izloženi hiljadama reklama svakog dana i da reaguju na njihov sadržaj, na prazan, beli prostor se ne obaziru.

Ana Stevanović I Marija Ratković, studentkinje istorije umetnosti

9.            Neda Radoičić

"Dah Savamale"
Režija i produkcija: Neda Radoičić i Slađana Dragičević
Montaža: Tijana Trkulja i Nenad Billy Urošević
Snimanje: Neda Radoičić
Učesnici: Neda Radoičić, Slađana Dragičević, slučajni prolaznici

Nenameran odabir učesnika rada Dah Savamale autorke Nede Radoičić govori o ne/znanjima naših sugrađana (bližih i daljih) o terminima: kustos, Mikser, prostor Savamale, šta je to što im na tom prostoru ne/smeta. Većina sugrađana se složila oko jedne stvari, a to je manje buke i više čistoće.
Previše?
Da li smo se svi pronašli u liku malog dečaka koji još uvek ima privilegiju da samo odmahne glavom kada mu se nešto ne sviđa? Da li smo detinje nemoćni i sposobni jedino da dočekamo prestrašni trenutak kada će se ceo prostor Savamale pretvoriti u još jedan Šoping Mol u kome će Mikser imati ulogu Di Džeja koji će praviti „neviđeno dobro zezanje“? A, kustos će cepati karte na ulazu.

Slađana Dragičević, istoričarka umetnosti

Нема коментара:

Постави коментар