среда, 16. јануар 2013.

Naše loše poslovno iskustvo sa Kulturnim centrom Beograda


Naše loše iskustvo: Neprofesionalan stav menadžmenta Kulturnog centra Beograda prema Kustosiranju


Saradnja sa Kulturnim centrom Beograda (KCB) u vezi našeg angažmana na 53. Oktobarskom salonu, preciznije sa vodećim ljudima ove kuće i Salona Miom David i Zoranom Đaković, može da se označi kao neiskrena i neprofesionalna. Iako smo u prvoj sezoni Kustosiranja isticali (i pohvalili) saradnju i podršku sa istom kućom- bili su nam domaćini za prvi session Kustosiranja (Artget, gošća Aleksandra Estela Bjelica Mladenović) i tehnička pomoć na Festivalu Mikser 2012; naša kasnija saradnja je bila, najblaže rečeno, u silaznoj putanji.
   Poziv za 53. Oktobarski salon smo dobili u junu 2012., javno i zvanično, tokom gostovanja koordinatorke ove smotre, Zorane Đaković, na Kustosiranju #13, da bismo sa kustosom Brankom Dimitrijevićem, par nedelja kasnije potvrdili status Kustosiranja kao pratećeg programa i počeli dogovore o tome, ali i o drugim oblicima saradnje (podrška pri realizaciji projekta umetničkog kolektiva Expodium).

1)  U zvaničnom flajeru, koji su posetioci dobijali na izložbi, smo oštećeni pogrešnim navođenjem- isključivo kao realizatori tuđeg programa (Expodium). Kasnija izvinjavanja direktorke David nisu stvari mnogo promenile;  jer:
2)   Ugovor o našem angažmanu, koji smo, u više navrata pominjali, i koji smo vrlo strpljivo čekali (Rečeno nam je: Trenutno je velika gužva, čim prođe…), nismo nikada dobili; a, povrh svega
3)  Ostali smo uskraćeni za bilo kakvu materijalnu naknadu (honorar), koju, poznato je, obavezno dobijaju učesnici, kada su angažovani od ove kuće, ovakvom prilikom.
4)   Konačno, tokom prepiske sa rukovodstvom smo saznali da, zapravo, nismo nikada ni bili uključeni u budžet Oktobarskog salona.

   Dakle, zaključujemo da smo namerom “nestali” iz štampanog izdanja, a ugovor o našem angažmanu je izostao, jer, u stvari, nismo ni bili u planu da budemo plaćeni za posao koji smo obavili po pozivu, kao najfrekventniji prateći program 53. Oktobarskog salona.

   Zbog ovako neodgovornog i neprofesionalnog odnosa prema nama, kao autorima projekta Kustosiranje, kolegama i javnosti ističemo da NE PREPORUČUJEMO nikakav oblik saradnje sa KCB, dok postojeći menadžment vodi ovu kuću. Na ovo naše upozorenje naročito treba da obrate pažnju umetnici i nezavisne umetničke organizacije, domaće i strane. U Srbiji je u polju kulture, pogotovo u javnom sektoru, poslovanje pretežno obavijeno mrklim mrakom- poslednjih 30- tak godina javni oglasi za zapošljavanje su veoma retki izuzeci koji to potvrđuju kao pravilo, a za mnoge konkurse se može reći da su farsa i neretko su rezultati, zapravo, unapred poznati. Sve važno se odigrava u sferi političkih i nepotističkih dogovora, daleko od očiju bilo kakve javnosti. Zbog toga, u najvećoj meri, niko ne odgovara za kvalitet (ne) rada institucija; poslovnu etiku da ne pominjemo. U vremenu kada se javne institucije sve više obraćaju nezavisnim kreativcima, jer im izostaju sredstva za vlastitu produkciju programa i odgovor na pitanje šta, kako i za koga u stvari rade? (transparentnost rada), izuzetno je važno obratiti pažnju na neprofesionalne poslovne manire i insistirati na jasnosti odnosa, ugovorima, materijalnim obavezama, rokovima. U svakoj instituciji, bilo iz javnog ili civilnog sektora, rade mnogi vredni i kvalitetni profesionalci, baš kao i u KCB, ali, po našem mišljenju, takvi ne vode ovu kuću, danas.

Beograd, 16.01.2013.
Andrej Bereta i Srđan Tunić
Kustosi, istoričari umetnosti
Autori projekta Kustosiranje/ About and around curating
U. G. ARTIKAL, Beograd


Ovaj tekst možete da preuzmete kao .pdf na ovom linku.

ArtLeaks

Нема коментара:

Постави коментар